miercuri, 7 mai 2014

Alinierea pe lovitura

Foarte multi jucatori nu iau in considerare acest lucru
si se arunca sau cad pe lovitura, pozitionand intai capul  sau ochii fara a intre pe "usa principala" a loviturii. De multe ori te fura jocul sau esti dezamagit incat nu mai gandezultatul loviturii sa fie mai important decat lovitura in sine construita asa cum trebuie. urmaream showusti nimic, ori lasi rel lui Ronnie si spunea ca in topul celor mai importante lucruri de facut la masa este alinierea. Multi spun ca stiu despre ce vorbesc eu aici, dar cati o fac la fiecare lovitura ? Asta cu alinierea nu trebuie privita ca un supliciu, ci ca un lucru necesar pentru a avea sanse sa ai un rezultat bun al loviturii. 
Daca nu este facuta corect, ai mari sanse sa te pui in cros , adica varful tacului este pe bila alba unde ti-ai dori dar buttul sa nu fie tot pe linia de tintire. Atunci cand lovesti, tacul pleaca astfel pe alta linie intersectand linia de tinttire.
Dar ca sa te aliniezi trebuie sa ai o linie, pe care sa trimiti bila alba. fara previzualizare este foarte greu. Asadar intai previzualizare dar ca sa previzualizezi trebuie sa fii deja in spatele loviturii. 
Niciodata nu te pui de langa masa, trebuie sa te opresti un pas in spatele loviturii. daca aveti obiceiul sa veniti din lateral de la bila precedenta si sa va opriti direct pe urmatoarea, nu e bine deloc. 
Intotdeauna trebuie sa intri un pas spre lovitura. Te opresti in spatele loviturii, previzualizezi lovitura si alegi exact traseul bilei albe. Piciorul drept trebuie sa plece un pas pe aceasta  linie, si foarte important, mana dreapta ( asta pentru dreptaci). Astfel incat in final si cotul sa fie tot pe aceasta linie.
Suna complicat dar nu e chiar asa. Mai ales de cand mi s-au stricat ochelarii de joc si inca nu am facut altii, am realizat cat de mult ma incerem in ceea ce vedeam jos, sau in ceea ce vedeam tot timpul. De multe ori uiti sa iti aliniezi corpul. Acum sunt nevoit sa ma aliniez foarte bine de sus pentru ca odata ajuns jos nu prea mai vad bine. Dar facute corect de cele mai multe ori bila intra cuminte. 

5 comentarii:

  1. Ei! Cam despre asta iti spuneam cand am vorbit ultima data. Tine-o tot asa si baga multe detalii si chiar poze/desene.

    Toti regasim in ce scrii lucruri pe care le stim sau credem ca le stim, dar nu sunt atat de clar structurate incat sa le constientizam asa si sa le facem automat.

    Pe cand un articol si despre pozitia umarului, bratului, cotului, antebratului si incheieturii mainii pe lovitura si alinierii lor cu capul si cu restul corpului? Desigur, toti stim si despre asta. Dar oare o fi chiar asa...?

    RăspundețiȘtergere
  2. am sarit repede si am si incercat sa fiu mult mult mai atent + pasul acela. pana vreo 30 de min a mers perfect, nu am ratat nici o bila usoara sau semi usoara, dupa aia am picat :)), m-am relaxat!

    bravoo, mai astept si alte lucruri coane !

    RăspundețiȘtergere
  3. da pai sunt multe concepte de lucru constient si automat. Etse greu din prima sa te antrenezi constient mult timp. 30 de minute este foarte ok. Ma straduiesc sa continui seria dezvaluirilor din seria SOCANT ! CUM SA NU MAI RATEZI NICIODATA O LOVITURA LA BILIARD !

    RăspundețiȘtergere